Wednesday, March 9, 2016

دورة Microsoft Office بنظام Face 2 Face

مايكروسوفت اوفيس Microsoft Office
 
- اسلام : يا محمود انا زهقت .. كل اما اروح انترفيو بيعملولى اختبار كمبيوتر و مش بنجح فيه .. انت مش عمال تقولى عبقرينو ما تعلمنى اى حاجة يا عم
- محمود : يابنى قولتلك 100 مرة خدلك كورس بقى .. ما انا معظم الوقت مش فاضى عشان الشغل و لازم تاخد كورس عشان تنجز
- اسلام : طب انا هاخد كورس فى ايه ولا ايه ؟؟ .. ما انا مش فاهم حاجة :D
- محمود : بص انا عارف انك بتعرف تتعامل مع الكمبيوتر عادى .. بس ده مش كل حاجة .. فى حاجة اسمها Microsoft Office ودى شوية برامج كدة بتدرسها عشان هى دى الى هتخليك تشتغل فى اى مكان و متقابلكش اى صعوبة فى الانترفيو .. وعندهم تخصصات تانية زى الNetwork والGraphics والWeb Design .. حاجات كتير يعنى هتفيدك لو هتتخصص فى مجال معين بعد كدة
- اسلام : ايوة يعنى ايه الميكروسوفت اوفيس ده و هاخده فين اصلاً ؟
- محمود : بص يا سيدى الMicrosoft Office ده عبارة عن كذا برنامج ( Word + Excel + PowerPoint + Access ) وكل برنامج منهم بيقوم بوظيفة معينة فى الشغل .. وعلى فكرة انا خدت كورس الكمبيوتر فى مركز Change وهما بيشتغلوا بطريقة حلوة جداً اسمها Face 2 Face جابت معايا من الاخر بصراحة
- اسلام : يعنى هيعلمونى حلو يا محمود اكيد !! .. يعنى كنت بتتعلم ازاى احكيلى كدة شوية عنهم و مواعيدهم ايه اخبارها .. هيظبطولى الدنيا يعنى ؟
- محمود : يابنى اولاً نظام Face 2 Face ده بيخليك قاعد مع المحاضر لوحدك .. يعنى انا كنت بظبط معاهم المواعيد حسب شغلى عشان انا لوحدى فالمواعيد بتبقى ليا انا بس .. وكمان المدرب جوة بجد خبرته عالية .. وبيقعد معاك جوة المحاضرة بيفهمك كل حاجة واحدة واحدة من مستواك انت .. وكمان بيفضل يتابعك ويشوفك وقفت فين و بيخليك تروح البيت تعمل تدريبات كتير و ترجعله المحاضرة التانية توريله عملت ايه و يصححلك الاخطاء دى .. لأ وكمان انا كان فى حاجات فى شغلى متخصصة مكنتش بعرف اعملها بالExcel وهو فهمهالى عادى جداً يعنى هو بجانب المنهج الى بتدرسه بيساعدك فى اى حاجة انت عاوزها
- اسلام : ايه ده بجد الكلام ده !! .. طب انت ازاى خدت معاهم كورس انا عارفك دائماً مقلق من كل حاجة :D
محمود: لا يا حبيبى ودى حاجة تفوتنى .. هما قالولى ان عندهم خدمة اسمها Risk Free وقالولى ان من اول محاضرة لو مكنش فيه استفادة او مرتحتش .. بقدر اخد فلوسى كلها كاملة من غير ما يخصموا اى حاجة خالص
- اسلام : لا بجد انت شوقتنى يا محمود ولازم اروح و ابدء معاهم بقى .. اوصلهم ازاى يا حودة ؟
-------------------------
- محمود : قشطة ظبط معاهم كدة وانت هتبدأ فى خلال 5 ايام اصلاً مش هيأخروك ;)
بص ممكن تكلمهم على ارقامهم 16104 / 0111903090 / 01270666766
او تسجل على الموقع ده و هما هيكلموك : http://goo.gl/forms/047VB5gyIl
وفروعهم كتيرة اختار اللى هيكون اقرب ليك : الدقى - الهرم - شبرا الخيمة - المعادى - مصر الجديدة - مدينة نصر - 6 اكتوبر - التجمع الخامس - اسوان - اسماعيلية

0 comments:

Post a Comment